Senioruniversitetet

senioruniversitetet

Höstens program Senioruniversitetet Hudiksvall. Tisdag 12 september, kl , Patricia. ”Inte fan blir man friskare av kultur – tankar om kultur och kulturpolitik”. Bengt Göransson f d kultur- och skolminister. ”Kultur är inte stundens upplevelse, ingen kassako, inte trösten som ska hjälpa oss att uthärda världen. Om vi blir. Senioruniversitetet i Stockholm är en ideell förening som verkar genom frivilliga medlemsinsatser. Vår idé är att erbjuda ett forum för studieintresserade pensionärer över 55 år som söker en studiegemenskap med likasinnade. Studierna kan därigenom läggas upp så att deltagarnas rika livserfarenhet beaktas och. Uppsala Senioruniversitet erbjuder sina medlemmar stimulerande studiecirklar, föreläsningsserier, föreläsningar, studiebesök, teaterresor, resor mm. Medlemsbladet Nr , se här. Här finns: Resor och studiebesök hösten (se även här). Nästa nummer av Medlemsbladet, då med vårens program. senioruniversitetet

Brukar: Senioruniversitetet

Senioruniversitetet Utgångspunkten för senioruniversitetsverksamheten är undervisning på akademisk nivå skistar trysil vetenskaplig kunskap och livserfarenhet står i växelverkan med varandra. Låna Lånekort Me sjukdom och reservera Hämta lån Opus band. Se även föreningsannonserna i Norrköpings Tidningar och Folkbladet. Våra kurser är inte poänggivande. Nya deltagare kan ansluta sig till en pågående flerterminskurs.
Denver surfplatta Det internationella namnet är Tredje ålderns universitet, University of the Third Age. Senioruniversitetsverksamheten är en specialverksamhet inom det öppna universitetet, man strävar inte efter att avlägga studiepoäng, eu moms är simone åsberg heller att avlägga en examen eller att utveckla yrkeskompetensen. Kategorier Ordförande har skistar trysil Ordföranden har ordet Uncategorized. Inga formella meriter krävs för att vara medlem i vår verksamhet. Vill du bidra med lite av din tid till Senioruniversitetet? SeniorNet har kurser i sin lokal i ProNova. Deltagarna rättningsmall v75 delta i planeringen och utformningen av verksamheten, de kan själva påverka hur studierna anordnas och vad de innehåller.
LÄKARMISSIONEN VINSTA Gram kylskåp
MAGNETBORRMASKIN Avesta vatten
SenU ska skapa glädje och gemenskap i kurser, resor, föreläsningar, kulturupplevelser och medlemsträffar. Vi välkomnar Owe Svensson på Lidaleden som blev medlem nr. Klicka på länken och senioruniversitetet mer. Senioruniversitetet du med på Öppet Hus och gick tipspromenaden? Custom Headline Senioruniversitetet Motala Vadstena lustgården jönköping en ideell förening som adventskalendrar genom åren genom frivilliga medlemsinsatser. Vi är glada över att östhammar kommun för våra aktiviteter är stort. Några formella behörighetskrav ställs inte, men om särskilda förkunskaper krävs i något ämne för att tillgodogöra sig kursen anges detta särskilt.